fredag 6 mars 2009

sömnlös.

sömnlös på storgatan 33.

mimmi ligger här bredvid mig & sover som en stock.
själv kan jag inte sova. för många tankar. för många känslor.
jag avundas henne verkligen. det ser enormt skönt ut.
men det är för mycket i huvudet. det är så mycket som jag
nu i efterhand kommer på att jag skulle velat ha fått sagt.
dumma mig att jag inte kom på det när jag väl hade chansen.
det är så mycket jag undrar. men jag kommer inte få dom svaren.
hur mycket jag än vill. det här känns inte bra, inte någonstans.
när fan ska man få sluta känna? när i helvete kommer dagen då
man kan låtsas som ingenting, då man bara kan stänga av,
intala sig själv att life goes on och förstå att det är över.
för min del så känns den dagen alldeles för långt borta.
du säger & gör så många saker som skapar kaos i mitt huvud.
och idag borde du ha fått ett stort pris i elakhet och förvirrning.
nu ska jag stänga av mobilen eftersom att det kliar i fingrarna,
ta ett djupt andetag, försöka tänka bort klumpen i magen och
försöka få lite sömn. godnatt då.

Inga kommentarer: