måndag 20 oktober 2008

NIGHT.

skola idag, fy usch & blä vad tråkig dag det har varit. kom till skolan runt tio över tio tack vare jesper som plockade upp mig vid seciliabron & skjutsade mig till skolan för att jag höll på att komma försent. dagens hjälte alltså, skulle ha varit pinsamt att komma in i aulan mitt i hela snacket om DDR, västtyskland och en massa annat. så där inne satt jag i en timme och lyssnade på historiehans eviga tjat om berlin muren och dess funktioner. sen hade jag en timmes lunch för att sedan sätta sig i aulan igen och kolla på en film som handlade om öst och västtyskland under 80 -talet. den var två och en halv timme lång, och nej jag skojar inte. bu på det. sen blev vi indelade i de grupper som vi ska jobba i hela veckan. min grupp blev asbra. Jag, karro, lisa, malin och rasmus. kan det bli bättre? nej. hoppas bara att vi får ett bra ämne imorgon. snälla gode gud. ge oss inte kurder i kurdistan tack. efter skolan kände jag för att vara snäll. så jag köpte ett paket marsglass och en bilsport åt kim. han har vart lite deppig på sista tiden pga att det varslas på så många jobb och att han är en av alla dom som förlorar sitt jobb. så jag ville helt enkelt muntra upp honom. resten av kvällen har vi bara tagit det lugnt och nu sitter jag här och planerar att gå och lägga mig och läsa snarast. godnatt allihopa! :*

funderar en massa på att byta till en större skola, i en större stad. trivs asbra i min klass och på samhällslinjen. men vasa är så enformigt på något sätt. samma folk som man sett sen i ettan, liten skitskola med 321 elever liksom? inte så värst kul. jag vill träffa nya människor, känna känslan av något nytt. känner att jag behöver lite omväxling. så imorgon tar jag tag i det här och går till syon och pratar med henne. hoppas att man kan byta skola. sen ska jag gå hem och fundera på det här. och jag hoppas att jag kommer fram till något superbra.

Inga kommentarer: